Наверх
Фінляндыя – першая краіна ў Свеце, якая пазбаўляецца ад школьных прадметаў і пераходзіць на сістэмнае міжпрадметнае навучанне
Автор: pavel kauryha
Опубликовано: 616 дней назад (10 ноября 2016)
Рубрика: Без рубрики
Редактировалось: 2 раза — последний 11 ноября 2016
Просмотров: 696
|
+1↑ Голосов: 1 |
Гэта сапраўдная рэвалюцыя ў сярэдняй адукацыі Фінляндыі, якая і да гэтага лічылася адной з найлепшых сярод краінаў Свету.
Мяркуецца адмяніць школьныя прадметы, так званае прадметнае вывучэнне фізікі, матэматыкі, літаратуры, гісторыі, геаграфіі і інш. У Фінляндыі прадметнае навучанне лічыцца архаічным, старажытным. Патрабаванні сённяшняга дня змяніліся. Замест асобных прадметаў, якія выкладаюцца без сувязі паміж сабой, можна казаць, ізалявана, павінна вывучацца падзеі, з’явы, праблемы з адначасным удзелам тых самых прадметаў, з пазіцый іх трактоўкі ў міждысцыплінарнай звязцы.
Напрыклад, Другая сусветная вайна разглядаецца з пункту погляду гісторыі, геаграфіі, матэматыкі, эканомікі і, магчыма, іншых дысцыплін. А пры вывучэнні курса “Праца ў страўні” вучні будуць вывучаць сістэмна і ўзаемазвязна замежныя мовы, эканоміку і камунікацыю.
Такая адукацыйная сістэма ўводзіцца для старэйшых класаў, пачынаючы з 16 год. Вучань павінен сам выбраць тэму ці з’яву або праблему, зыходзячы з далейшай жыццёвай і прафесійнай перспектывы. Такім чынам, падлеткам не трэба будзе праходзіць поўны курс фізікі ці матэматыкі ці геаграфіі і задаваць пытанне “Навошта мне гэта патрэбна”.
Таксама змяняецца сам навучальны працэс. Будзе сістэмнае ўзаемадзеянне “настаўнік– вучань”, сумесная праца ў невялікіх гуртках, дзе абмяркоўваецца праблема.
Школьная рэформа ў Фінляндыі прадугледжвае цеснае ўзаемадзеяння паміж настаўнікамі розных прадметаў.
Выкладчыкі-педагогі прайшлі перападрыхтоўку па новай сістэме падачы інфармацыі і атрымоўваюць прыбаўку да зарплаты.
Мяркуецца адмяніць школьныя прадметы, так званае прадметнае вывучэнне фізікі, матэматыкі, літаратуры, гісторыі, геаграфіі і інш. У Фінляндыі прадметнае навучанне лічыцца архаічным, старажытным. Патрабаванні сённяшняга дня змяніліся. Замест асобных прадметаў, якія выкладаюцца без сувязі паміж сабой, можна казаць, ізалявана, павінна вывучацца падзеі, з’явы, праблемы з адначасным удзелам тых самых прадметаў, з пазіцый іх трактоўкі ў міждысцыплінарнай звязцы.
Напрыклад, Другая сусветная вайна разглядаецца з пункту погляду гісторыі, геаграфіі, матэматыкі, эканомікі і, магчыма, іншых дысцыплін. А пры вывучэнні курса “Праца ў страўні” вучні будуць вывучаць сістэмна і ўзаемазвязна замежныя мовы, эканоміку і камунікацыю.
Такая адукацыйная сістэма ўводзіцца для старэйшых класаў, пачынаючы з 16 год. Вучань павінен сам выбраць тэму ці з’яву або праблему, зыходзячы з далейшай жыццёвай і прафесійнай перспектывы. Такім чынам, падлеткам не трэба будзе праходзіць поўны курс фізікі ці матэматыкі ці геаграфіі і задаваць пытанне “Навошта мне гэта патрэбна”.
Таксама змяняецца сам навучальны працэс. Будзе сістэмнае ўзаемадзеянне “настаўнік– вучань”, сумесная праца ў невялікіх гуртках, дзе абмяркоўваецца праблема.
Школьная рэформа ў Фінляндыі прадугледжвае цеснае ўзаемадзеяння паміж настаўнікамі розных прадметаў.
Выкладчыкі-педагогі прайшлі перападрыхтоўку па новай сістэме падачы інфармацыі і атрымоўваюць прыбаўку да зарплаты.
← Смерч у Беларусі. Інтэрв,ю радыёстанцыі Свабода і Сайту "Белорусскій партізан" | Вядомаму навукоўцу, слыннаму дзеячу на ніве беларушчыны сёння спаўняецца 107 гадоў. →
Комментарии (0)
Нет комментариев. Ваш будет первым!